Monodráma
Pri návrate z hosťovania v Macedónsku pri vstupe do Srbska boli členovia Dogma divadla podrobení colnej prehliadke, pri ktorej colní pracovníci medzi rekvizitami objavili štartovaciu plynovú pištoľ používanú v predstavení „Višegrád -1“. Podľa znaleckého posudku Národného strediska pre forenzné vedy, bolo zistené, že ide o konvertibilnú zbraň, ktorú v Republike Srbsko možno vlastniť a nosiť iba na základe povolenia štátneho orgánu. Vyššia verejná prokuratúra v meste Vranje, obvinila majiteľa vozidla Kamila Bystrického z trestného činu nelegálnej výroby, vlastnenia, nosenia a obchodovania so zbraňou a výbušninami a požiadala súd o uvalenie trestu jednoročného väzenia a náhradu trovov súdneho konania.
Ako vnímame čas a priestor, ak sme zásahom vonkajšej sily izolovaní od všetkého, čo sme považovali za samozrejmosť? Čo vytvára našu identitu? V akom vzťahu sa ocitá realita a ilúzia? Čo je to vlastne sloboda? Súvisí nejako s časom? Monodráma Kamila Bystrického je zápis fragmentácie niekedy celistvého vnímania prítomnosti a bytia.
Úprava, koncept, réžia: Eduard Kudláč
Text, perf: Kamil Bystrický
V predstavení boli použité skladby Miku Tapio Vainia (Ø) z albumu Konstellaatio, (c)2014 Sahko Recordings, Finland.
V texte je citovaný fragment textu Petra Handkeho: Selbstbezichtigung (1966).
Úprava, koncept, réžia: Eduard Kudláč
Premiéra: 9.10. 2024, 18:00 h. v Družba Drama Studio v Trenčíne
Projekt podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia a Mesto Trenčín.
Zhotovenie textu „Vrajne“, ktorý je podkladom k vzniku inscenácie podporil Fond na podporu umenia formou štipendia.